Ma być szybciej, wygodniej i bezpiecznej. To najważniejsze założenia modernizacji linii kolejowej Siedlce-Terespol. Planowane są także nowe przystanki i rozwiązania, które usprawnią także ruch samochodów w pobliżu torowisk. Prace oznaczają jednak przejściowe utrudnienia dla podróżnych.

Dzięki tej inwestycji pociągi osobowe z Białej Podlaskiej do Terespola będą mogły jeździć z prędkością nawet 160 km/h; towarowe - do 120 km/h.

Ten projekt to jednak przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa. Podniesie się standard przejazdów, a na niektórych powstaną bezkolizyjne skrzyżowania.

Powstanie także nowa stacja - Biała Podlaska Rozrządowa. Na istniejących już przystankach perony będą lepiej dostosowane m.in. do potrzeb osób niepełnosprawnych. Efektem prac będzie także modernizacja ulic Białej Podlaskiej w okolicach torów kolejowych.

Koszt prac na bialskim odcinku to pół miliarda złotych. Od 11 marca trzeba będzie jednak korzystać z komunikacji zastępczej na trasie Chotyłów – Terespol i dla pociągów dalekobieżnych na odcinku Biała Podlaska – Terespol. Utrudnienia potrwają do końca kwietnia przyszłego roku.