Rozpoczęła się kluczowa faza przebudowy stacji kolejowej w Lublinie. Remontowane są perony, przejście podziemne, tory oraz urządzenia sterowania ruchem. Na czas przebudowy pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami.

Od 1 marca pociągi regionalne będą odjeżdżać z tego tymczasowego peronu na wiadukcie kolejowym nad ulicą Kunickiego. Z tego miejsca podróż będą zaczynać między innymi pasażerowie podróżujący w stronę Chełma, Stalowej Woli i Zamościa. Peron jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Pociagi dalekobieżne czyli między innymi te do Warszawy będą odjeżdzać i zatrzymywać się w dotychczasowym miejscu tuż obok wejścia do dworca PKP. Peron pierwszy na razie pozostaje do dyspozycji pasażerów. Przebudowa stacji Lublin jest w kluczowej fazie.

Pasażerowie, którzy wysiądą na tymczasowym peronie, a chcą jechać dalej np. do Warszawy, muszą przejść do peronów obok dworca, ulicą Kunickiego oraz dalej Pocztową. Czas na spacer i przesiadkę czyli ok. 12 minut został uwzględniony w rozkładzie jazdy. Przebudowa stacji PKP w Lublinie zakończy się za niecały rok - w styczniu 2019 roku. Równolegle trwa remont trasy z Lublina do Warszawy.

Po modernizacji trasy Lublin-Warszawa stacje i przystanki będą miały nowe perony, wiaty, ławki i oświetlenie. Teraz trwają prace na odcinku Lublin-Pilawa, a w grudniu rozpocznie się remont trasy Pilawa-Otwock. Zaplanowano też przebudowę linii kolejowej nr 30, na odcinku Lubartów-Parczew. Wczoraj PKP PLK ogłosiło przetarg.

Dzięki temu remontowi pociągi osobowe będą mogły jeździć na tym odcinku z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Remont odcinka Lubartów-Parczew rozpocznie się w połowie 2019 roku i potrwa rok.