Rozpoczęły się prace rozbiórkowe na stacji Lublin. To kolejny etap remontu linii kolejowej Lublin-Warszawa. Na innych odcinkach tej trasy już usunięto znaczną część starych torów. Teraz podróżni jadą objazdami do stolicy przez stacje w Radzyniu czy Łukowie.

Na stacji Lublin właśnie demontowane są tory i sieć trakcyjna. PKP przygotowuje się do rozpoczęcia rozbiórki peronów. Na całej remontowanej linii kolejowej Warszawa–Lublin - na odcinku między Otwockiem a Lublinem - do tej pory zdemontowano 162 km sieci trakcyjnej i 125 km torów. Na zakończenie remontu czekają pasażerowie, którzy teraz jeżdżą objazdami przez Łuków i Radzyń.

Remont zakończy się w 2019 roku. Wtedy najszybsze pociągi dojadą do stolicy w 90 minut. Teraz trwa przebudowa odcinka pomiędzy Lublinem a Pilawą. Po zakończeniu prac rozpocznie się remont odcinka pomiędzy Pilawą a Otwockiem.

W ramach modernizacji odcinka Otwock–Lublin przebudowanych zostanie łącznie 17 stacji, 77 peronów, 355 km sieci trakcyjnej i torów kolejowych. Przebudowane też zostaną przejazdy kolejowo-drogowe. Lepsze dojazdy w Lublinie będą możliwe dzięki wybudowaniu nowego przystanku Lublin Zachód. Koszt robót budowlanych między Otwockiem, Pilawą i Lublinem to ponad 2 mld zł.